Vi kan være en familie for evigt

Familier en stor del af vor himmelske Faders plan for vores lykke. Vi fødes ind i en familie. Vi stræber efter at opbygge stærke familiebånd. Hjemmet kan være et sted, hvor vi føler støtte, tryghed og kærlighed. Gud ønsker ikke, at familiebånd skal brydes, når vi dør. På grund af templer er det muligt for os at blive genforenet med vores familie i det næste liv.

Til døden jer skiller?

Når sidste dages hellige bliver gift, forstår de, at det er meningen, at ægteskabet skal vare for evigt. Vielsesceremonier i templer indeholder ordene »for tid og al evighed«, ikke »til døden jer skiller«. Men det er ikke ordene, som muliggør et evigt ægteskab, det er Guds kraft.

Guds kraft til at binde sammen

I Bibelen gav Jesus de tolv apostle magten til at besegle, eller »beseglingsnøglerne«. Denne magt betød, at ægteskab og mange andre vidunderlige velsignelser kunne vare for evigt. »Nøglerne« binder ægteskabet sammen. Intet kan bryde disse bånd, ud over utroskab mod ægtefællen eller mod Gud.

Da Gud igennem Joseph Smith gengav sin kirke, gav han ham også magten til at besegle. Når par bliver gift i et sidste dages helligt tempel, har personen som udfører ceremonien fået tilladelse til at benytte denne magt.

Hvordan kan jeg styrke min familie?
Gratis bibelstudie

Beseglingsmagten omfatter også børn

Børn født til forældre, som er gift i templet, er automatisk »beseglet« til deres forældre. Familier, der tilslutter sig Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige senere i livet, kan også tage til templet for at blive beseglet til hinanden.

Forfædre og slægtshistorie

Evige familier er en velsignelse som ikke kun gælder for os i dag. Hvad med din tip-tip-tip-oldemor, som aldrig blev beseglet til sin mand og børn? Evige familier er heldigvis så vigtige for Gud, at han har sørget for en måde, alle kan være sammen med deres elskede, for evigt.

Sidste dages hellige søger efter deres forfædre og fører omhyggeligt optegnelser over, hvem der er blevet beseglet. Når de finder en forfader, som ikke er blevet beseglet, tager de til templet og er stedfortrædere ved en ceremoni på den forfaders vegne. Den forfader kan så vælge at acceptere beseglingen eller ikke gøre det. Besegling er som en kæde, der knytter slægtens generationer sammen.

Lær, hvordan du kan være sammen med din familie for evigt
Mød missionærerne