Tre måder, hvorpå du kan bygge et forhold til Gud

Gud er vor kærlige Fader. Vi kan få et stærkt og meningsfyldt forhold til ham. Du kan opbygge og styrke dit forhold til Gud ved at gøre tre enkle ting hver dag:

1. Studer Guds ord

Jesus sagde: »Lær af mig … så skal I finde hvile for jeres sjæle« (Matthæus 11:29).

Gud er vores kærlige Fader, og han ønsker et forhold til sine børn. Den første måde, vi kan lære om Gud på, er ved at læse om ham. Ligesom Bibelen er Mormons Bog Guds ord. Den har hjulpet millioner med at finde Gud og føle hans kærlighed.

2. Bed til Gud

Gud elsker sine børn og ønsker at høre fra dem. Du kan som din himmelske Faders barn bede ham om hjælp og vejledning. Han er ivrig efter at kunne velsigne dig og hjælpe dig med at finde lykke. Jesus lovede: »Alt, hvad I beder om i jeres bønner, skal I få, når I tror« (Matthæus 21:22). Til at begynde med føles det måske ikke let at bede i tro og at genkende Guds svar, men det er muligt. Benyt vores chatfunktion eller mød missionærerne og lær, hvordan man beder og genkender Guds svar.

3. Følg Jesus Kristus

Jesus sagde: »Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig« (Johannes 14:6). At lære om Jesus og hans lærdomme er en vigtig del af at opbygge et forhold til Gud. Vi kan læse om disse lærdomme i Bibelen og i Mormons Bog. Når vi lever efter disse lærdomme, vil vi komme til virkelig at kende Jesus og vor himmelske Fader.

Få et gratis eksemplar af Mormons Bog
Anmod om det nu