Tilhør et fællesskab

Vi er almindelige mennesker, som prøver at følge Jesu Kristi eksempel. Vi elsker hinanden, hjælper hinanden og prøver efter bedste evne at følge Jesu lære. Kom og slut dig til os og oplev en følelse af at høre til og fællesskab.

Gå i kirke med os

Almindelige spørgsmål

Folk har mange spørgsmål om »mormoner«, eller sagt lidt pænere, medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. Klik her for at se hele listen.

Medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er ligesom alle andre. Det vil måske overraske dig, hvor normale de er! De oplever op- og nedture, og alt indimellem. Sidste dages hellige er kendt for at være et lykkeligt og fredeligt folk, men det betyder ikke, at de ikke har udfordringer. Enhver kæmper i dette liv en hård kamp, men hvis man gør sit bedste for at efterleve Jesu Kristi evangelium, kan man få ekstra styrke og fred til at klare sig.

Sidste dages hellige prøver i deres livsstil at fokusere på Jesus som det centrale. Deres tro på Frelseren og hans lære påvirker deres beslutninger i hverdagen om, hvordan man taler, klæder og opfører sig. De prøver fx at undgå at arbejde på søndage, så de kan gå i kirke, tjene andre og tilbringe tid sammen med deres familie. Trofaste medlemmer af Kirken ryger eller drikker heller ikke eller bruger penge på spil.

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har mange kulturelle traditioner og skikke, der fokuserer på familien. For eksempel reserveret Kirkens medlemmer en aften hver uge til hjemmeaften. Andre aktiviteter i løbet af ugen omfatter kirkesammenkomster som fællesspisning, tjenesteprojekter eller ungdomsgrupper for teenagere. Mange af vores traditioner er meget normale som at fejre højtider sammen med familien. Andre er lidt mere usædvanlige som at give et nyfødt barn en velsignelse ved et kirkemøde. Som familie beder vi sammen, læser i skriften sammen og på den første søndag hver måned faster vi i 24 timer sammen.

Hver søndag samles vi for at synge salmer, høre taler og undervise hinanden om Frelseren. Kirke er en åndelig genopladning og en perfekt måde at bevare Jesus som centrum i vores tilværelse. Vi byder alle besøgende velkommen til at overvære vores kristne gudstjeneste og gå i kirke med os.

Gudstjenestetidspunkterne varierer fra menighed til menighed. Du kan dog altid regne med et hovedmøde for alle samt adskilte klasser efter aldersgrupper eller organisation.

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er et trygt sted, hvor folk kan komme og opleve håbet om et bedre liv gennem Jesus Kristus. Kirken bidrager med hellige redskaber, skikke og lærdomme, der hjælper dig til at udvikle og styrke et forhold til Gud. Og foruden alt det, så betyder det at være medlem af Kirken, at man tilhører et fællesskab, hvor man holder af hinanden.

Ja, både i familierne og som kirke. Hvis Kristi fødsel og opstandelse trods alt ikke er værd at fejre, hvad er så? Nogle gange sammenblander folk os med nogle få kristne religioner, som ikke fejrer helligdage, men vær overbevist om, at det gør vi.

Mormon.org Chat is typing...