Søndagsmøder

Kirken er et fristed fra hverdagens kaos. At komme i kirke giver os tid til at fokusere på at dyrke Gud og elske vores næste. Det er åndelig opladning og perfekt til at hjælpe os med at sætte Jesus først i vores liv.

Tider for gudstjeneste og andre møder varierer fra menighed til menighed. Men du kan altid regne med dette – et hovedmøde for alle og en anden klasse, hvor man er opdelt efter alder eller interesser.

Kom med os i kirke. Alle besøgende er velkomne.
Find en kirke i nærheden

Nadvermøde

Hovedmødet for alle kalder vi nadvermøde. Dette møde består af sange, bønner og prædikener eller »taler«, som hver uge holdes af forskellige medlemmer af menigheden. Men den vigtigste del af det møde er, når vi tager nadveren.

Musik og salmer

At synge om Frelseren og vores mange velsignelser giver os en følelse af at komme Gud nærmere. Under et typisk nadvermøde synger forsamlingen tre eller fire salmer. Der kan også være andre musiknumre af et kor, en lille gruppe eller en solist. Du kender måske nogle af salmerne som »Nærmere, Gud, til dig«, »O store Gud« – men du kommer også til at lære nogle nye. Og rammer du ikke tonen, er det bare helt i orden! Syng bare med, når du er i kirke med os.

Vidner for hinanden

På den første søndag i hver måned er der almindeligvis ikke prædikener. I stedet for kan ethvert medlem af menighed gå op på talerstolen og give udtryk for sine følelser for evangeliet. Når vi lytter til andres oplevelser og føler Guds Ånd fylde vores hjerte, kan vores egen overbevisning og tro styrkes.

Søndagens klasser

Før eller efter nadvermødet er der forskellige aldersopdelte klasser for børn og voksne. Hvis du gerne vil deltage i flere møder, så spørg nogle i kirken, de vil gladelig hjælpe dig med at komme til den rigtige klasse.