Hvordan er vores kirkesamfund?

Kirken er ikke bare et sted, hvor man dyrker Gud, det er også et sted, hvor man tjener ham. Og en af de bedste måder at tjene Gud på er ved at tage sig af folk omkring os. Det kan være at komme med et måltid varm mad til en, der trænger, eller at man bare er en god ven. Medlemmer af Kirken påtager sig også frivilligt at udfylde visse roller i deres menighed – som at undervise i søndagsskolen, spille musik, organisere aktiviteter eller missionere.

Vores forsamlinger, som kaldes menigheder eller grene, består af medlemmer af Kirken fra nabolaget. Din menighed kan blive meget lig en udvidet familie. Du har måske endda hørt medlemmer af vores kirke kalde hinanden for »bror« eller »søster«.

Omsorg for andre

Et omsorgsprogram hjælper os med at sikre, at alle medlemmer af Kirken har en ven, de kan støtte sig til, når de er i nød. Voksne og unge bliver bedt om at blive venner med og tage sig af bestemte personer og familier. Omsorg hjælper os til at følge Jesu eksempel på at elske vores næste som os selv. Vi besøger hinanden, beder for hinanden, hjælper hinanden og trøster hinanden.

Familietid

Fordi familien er så vigtig, afsætter medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige en aften hver uge til familien – ofte kaldet hjemmeaften. De tilbringer tid sammen, underviser i evangeliet, spiser noget lækkert og har det sjovt.

Kom og vær en del af vores kirkefamilie
Find en kirke i nærheden

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige sørger også for klasser og programmer, der kan hjælpe hver enkelt medlem til at få et lykkeligere og rigere liv.

Kvindernes gruppe

Kvindernes gruppe kalder vi Hjælpeforeningen. Og selvom du måske ikke har hørt om den, så er det en af de største kvindeorganisationer i verden. Det er et søsterfællesskab, der er viet til at hjælpe de nødlidende, fremme tro og styrke familier. Hjælpeforeningen arrangerer forskellige sociale og tjenesteydende aktiviteter i årets løb. Kom, slut dig til os!

Mændenes gruppe

Mændenes gruppe kaldes ældsternes kvorum. I en del af kirketiden mødes de omkring trosfremmende lektioner. Et af deres primære ansvar er at tjene, de tager sig af enkerne, ordner haver eller flytter møbler. De arrangerer ofte sociale aktiviteter, som grillfester eller noget med sport.

Ungdomsgrupper

Unge mænd og kvinder i alderen 12-17 år har deres egne søndagsskoleklasser i kirketiden. En aften om ugen mødes de til aktiviteter som vandreture, sportskampe, tjenesteprojekter og lektioner om forskellige færdigheder. De holder også fester nogle gange om året.

Børnenes klasser

Børn i alderen 3-11 deltager i en søndagsskoleklasse, vi kalder Primary. Om søndagen synger primarybørnene sange, deltager i sjove læringsaktiviteter og bliver undervist om Jesus og hans lærdomme.

Almindelige spørgsmål

Folk har mange spørgsmål om »mormoner«, eller sagt lidt pænere, medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. Klik her for at se en lang liste.

Undersøg flere emner

Opfostre en stærk familie

Gud skabte familier, så vi kan finde lykke, lære i en kærlig atmosfære og forberede os til evigt liv.

Følg Jesus Kristus

Hvem er Jesus Kristus? Jesus er verdens Frelser. Når vi følger ham, finder vi større fred og lykke i livet.

Jesu Kristi kirke

Da Jesus var på jorden, oprettede han sin kirke. Den samme kirke eksisterer i dag.

Kom Gud nærmere

Han er vor Fader. Han skabte verdenen og os alle. Han kender og elsker dig.

Søndagsmøder

Kirken er et fristed fra hverdagens kaos. At komme i kirke giver os tid til at fokusere på at dyrke Gud og elske vores næste. Det er åndelig opladning og perfekt til at hjælpe os med at sætte Jesus først i vores liv.

Hvordan finder jeg den rette kirke?

Når man leder efter en kirke, kan det være nyttigt at tænke over, hvad Jesus og hans apostle og profeter har sagt.

Seks måder Kirken kan velsigne dig på

Der vil altid komme noget i vejen for at komme i kirke. Det kan være, at du må arbejde eller træne om søndagen, at du tænker, at det ikke er nødvendigt at komme i kirke, eller du bare ønsker at slappe af efter en stresset uge. Hvad der end er til hinder, vil du blive velsignet for at følger Guds bud om at komme i kirke. Her er seks årsager til, at du bør tage i kirke:

Hvordan bliver du medlem?

Folk kan lære om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige på mange måder. Du kan komme til kirkemøder, spørge dine venner, der er medlemmer, om, hvad de tror, eller mødes med vores missionærer. Når du har lært om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige og ønsker at blive medlem, kan du vælge at blive døbt.